Thursday, July 28, 2011

::K.U.A.T::

As-Salam...


Dearie Bawang Ungu...



::minggu ni..antare ujian besar buat diriku yg lemah lagi hina ini::

::sakit yang ku rasa ..biarlah..jadi penawar dosaku::


--Allah yg Maha KUAT--mohon pinjamkan aku secebis keKUATan-MU--
--Aku ingin menjadi hamba-Mu yg KUAT--
~~KUAT untuk menongkah segala arus..mehnah dan tribulasi~~
::memacu hidup ke arah yg Engkau redhai.::
--memandu mereka yang telah Engkau taklif-kan--

::aku harus tetap utuh...KUAT::
--kerana insan di sekelilingku sudah cukup untuk buat aku jadi KUAT...rase KUAT...dan cuba untuk jadi lebih KUAT--


--go Nonie-- u r damn cool..--
banyak lagi anak tngga yg perlu didaki
ank ank bukit yg perlu dipanjat
jgn sesekali mengaku lemah
kerana LEMAH itu hanya memberi ruang kepada diri ..untuk jatuh tersungkur
jadinya...truslah berdiri...berjalan dan berlari..
sesungguhnya ..DIA sentiasa ada...untuk MEMELIHARA kalian..
::Kullun nafsin lamma alaiha haafiz::



---sesekali ingin juga aku meluahkan secebis tangis--
buat jadi penawar rawan
melepaskan segala lelah yang terpundak...
biar lapang dadaku
biar hilang sesak itu
biar tenang nafasku..
namun..
aku perlu trus TEGAR..
mahu jadi kuat seperti srikandi-srikandi ulung..
--aku masih lagi bukan seorang hamba yg benar-benar BAIK & BERSYUKUR--
Ya Rabb..Yaa Mujib..
Kau bantulah aku
Kau perkenankanlah setiap langkahku ini
moga-moga aku dapat meneguk secangkir rahmat-Mu
dapat berpayung di dahan Kasih-Mu
menumpang teduh dalam naungan barakah-Mu
moga aku kan terus mampu menjadi PENCINTA setia-Mu
Allahumma ameen 


-----moga sakitku yg tdk seberapa ini ,,menjadi kifarah dosa-dosaku selama ini----

 إِنَّا مَكَّنَّا لَهُ فِي الْأَرْضِ وَآتَيْنَاهُ مِن كُلِّ شَيْءٍ سَبَباً

--selawat syifa'--
wallahu yashfi :)


semoga madrasah ramdhan yg bakal kunjung tiba ini menjanjikan beribu kebaikan buat diriku ..dan juga seluruh umat Islam yg lain
 oh Ramdhan yang mungkin menjadi madrasah Ramadhan terakhirku...
.moga-moga..aku kan mampu untuk memanfaatkan PELUANG dan BONUS tahunan ini dgn sebaiknya... hanya yg benar2 bijak akan mampu memanfaatkan setiap peluang yang terhidang di depan mata..
moga aku juga tergolong dlm golongan tersebut...ameen

-----ahlan yaa ramadhan--






Ya Allah..kurniakanlah aku kesihatan yang baik sepanjang bulan yang mulia ini..
keluarga dan teman..doakan kesihatan aku..
moga aku mampu untuk terus menggalas tanggungjawab sebagai khalifah Allah untuk sedikit masa lagi
moga ade nilai tambah untuk segala amalan dan peribadiku

wallahu ta'ala hu a'alam..

**********************************************************
rindu anak2 





*************************************************
4 sure saat-saat demam terlantar nehh...teringat n rndu sangat mak abah..
nak balikkkk T_____________T

::kalian inspirasi kekuatan ini::

::che noni rndu nk tdo ngan ieca..T____T::



________________________________________________________________________



moga hari esok...langkahku trus maju
terus unggul
terus menuju yang HAK.....


lewat persimpangan ini...aku mohon ..
Kau bimbinglah aku ke lorong yang BENAR
lorong yang mampu menjanjikanku HUSNUL KHATIMAH
kebuntuan ini..aku mohon ...dpt segera disanggah
dengan izin-MU..Sang Murabbi...

******************************************************************
ESOK..
aku perlu terus KUAT
ya..
Aku mmang perlu KUAT
sbb ..
aku mmg KUAT
biiznillah

-----------------------------------------------------------------------------------

al-mudatsir: 38



~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

langkahku ini...
moga benar...
moga membawa manfaat kepadaku..
keluarga
teman handai
umat islam yg tersayang...

^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

okeh...
mcm dlm sayembara puisi la plak malam nehh
ahha

demam yang menggamit ini 
menjadikan aku begitu puitis..<koya sendiri okeh>
tatkala mata cuba dipejam...namun...kesakitan yg dtg...memberi rasa kepada seisi batang tubuh...dan urat yg menjalar...hingga tak terdaya untuk aku melelapkan mata yg dipinjamkan kpdku ini..
Ya Allah..terima kasih atas nikmat-Mu ini
sungguh..aku rasa lebih dekat dengan-MU



mohon ampun maaf salah dan silap...
mati itu mmg tidak akan cepat atau lambat walau sesaat..
sebelum terlambat...mohon ampunkan segala yg terlebih dan terkurang..
moga kita sama-sama mnjadi hamba yang benar2 menghargai nikmat Iman dan Islam...
sayang semua kerana Allah -wholehearted-!!





----------------------------------------------------
::kpd seorang teman.,..bersabarlah atas kehilangan si Ratu Hati...Moga Allah tempatkan arwah Dr.Lo'lo..di kalangan yg beriman dan beramal soleh...dan inshaAllah..taman syurga menanti-mu.....::
--pa'an...kami sentiasa di sini bersama kalian--
aku mendoakan agar engkau dipinjamkan kekuatan yg berterusan oleh-Nya...
setiap yg hdup PASTI merasai mati


-------------------------------------------------------------------
cuba untuk lelap dahulu
doakan aku bangun semula dgn kesihatan yg baik 
laelah saedah :D




2 comments:

pelangi said...

semoga kamu sentiasa kuat~ doa saya sentiasa mengiringi kamu...

anakamal said...

moga semuanya dalam keadaan baik...get well soon dear <3 amiin

::noni@yzamia::

::noni@yzamia::

::HEARTHROBS::

::FAMILY IS MY GREATEST KINGDOM & ALWAYS BE MY FIRST::
::ALLAH BLESS ME WITH SO MANY SINCERE- GREAT-WONDERFUL-AWESOME-FRIENDS & BUDDIES:: HAMDAN LILLAH :D