Saturday, December 15, 2012

::Turning 24 :

Assalam ..
Dearie beloved Bawangungu....
I'm writing here today as a 24th years old woman ...WOMAN? oh nooooooooooo,,..i dun think i'm fully prepared to be a WOMAN..haha...even term ini membawa konotasi yg serupa..tp i might  prefer to use term HAWA...hehe..for me HAWA is superb term to represent the great  & balance personality of a mar'ah :)




Thanks Allah for this age
Thanks Allah for this journey
Thanks Allah for letting me to explore this world for some more times
Thanks Allah for your love..your mercy
Thanks Allah for granting me such superb family....siblingss...relatives...soulmatess & buddiess..instructors..studentss..and evey single adorable buddies around me...
and not to forget...Thanks Allah for sending me -them- ...Hamdan lillah...
May everyone of us will always have a great level of iman, sound health, prosper & wisdom, bounded by His continous blessing & barakah.....



::131212::
Terima kasih yang tidak terhingga atas segala ucapan, doa & ingatan kalian..
semoga Allah memelihara kasih sayang kita
dan semoga kita sentiasa kekal cinta-mencintai menuju cinta-Nya yang abadi










Dan...moga Allah permudahkan segala urusan kita....Allahumma ameen..

oh yaa...Happy aging to kakak tersayang..che mun in da sky..hehe
moga Allah akan memperluaskan rezekimu..dunia & akhirat

kita kembar lain taun la kak...hehe.. 



Di pertambahan usia ini, seakan bimbang bila memikirkan apakah ada sumbangan aku terhadap agama, bangsa dan negara? Ya Mu'izz, Kau hamparkanlah peluang bagiku untuk terus menjadi yang TERBAIK..untuk memberi yang TERBAIK...Allahumma ameen...

*******************************************************************

Dalam kegirangan Disember ini juga, terselit sebuah siri kedukaan yang berpanjangan sebenarnya
epilog syahdu yang sentiasa melemahkan seorang aku
sketsa hidup yang cukup membekalkan aku sejenis -paranoid-
paranoid untuk -KEHILANGAN-



oh..siapa yang tahan untuk menyekat airmata dari mengalir
siapa yang mampu untuk melepaskan orang tersayang untuk menjauh dari kita
siapa yang boleh menyekat mereka dari pergi dari episod hidup kita...

Siapalah kita ini untuk memastikan semua yang ada pada hari ini untuk terus dimiliki pada esok hari
Kita tak punya apa-apa yang mutlak selain DIA
Semua yang kita ada ini hanyalah pinjaman semata
Di atas kontrak kehambaan..
Mungkin ade hikmah yang bukan sedikit di sebalik rencana ini...
Hanya Dia yang tahu

Apa pun yang kita rasa..di mana pun kita bertapak...ianya tetap akan berlaku..
bukan sekali dua..tapi ianya ibarat satu kemestian yang bakal bertamu...
Cumanya..samada siapa dan bila...
Kalau bulan berpasangan dengan bintang..
Siang bersama malam..
Utara bersama Selatan
Sudu dan garfu..
begitulah juga..

adanya pertemuan...maka akan adalah PERPISAHAN..
scene yang tragis ini tidak pernah sepi dr hidup kita..
yang penting samada kita bersedia atau tidak...
kerana..PERPISAHAN yang abadi tetap juga akan menjemput kita ...

Oh..betapa -fragile-nya aku untuk menerima hakikat kehidupan ini
membayangkan hari hari tanpa mereka di sisi begitu membuatkan aku terpukul...
terpukul dengan sebuah rasa..
oh Yaa Rabb..kuatkanlah aku..
berikanlah aku semangat yang tak putus untuk terus utuh untuk hari-hari mendatang
sungguh aku menyayangi mereka keranaMu

Kurniakanlah mereka ini landasan hidup bersama kemudahan, ketenangan, kejayaan dunia dan akhirat
Peliharalah kasih sayang antara kami sehingga ke syurga...
Semoga doa-doa kami akan terus mengikat cinta kami
Temukanlah kami dalam sebuah pertemuan yang damai..
InshaAllah..moga segalanya aman aman semua...

Until we'll meet again dearie..

Enti Fatimah...
All da best in ur future undertakings...
Gonna miss u n ur JNN..huhu
takde geng dh nk gi Perodua Lukut...nk gi jogging kt Tg biru...lunch for two...ajak tdo rmah weekend..teman ke sana-sini...oh..definitely gonna miss u damnly..
love u dear
selamat menjadi ustazah cemerlang..





To my beloved Sofie..
I'm so happy for u..
But, Halimah's seemingly nothing without u there dearie..
sapela nk jdik PA aku lagik? sobbss..
nk ajak sape la teman gi pasar malam..makan kt Marina..
nk tumpang bilik tdo n squatting..
oh...seakan gelap dunia tanpamu lalink..
aku doakan yang terbaik untukmu..
moga ada pertemuan lagi antara kita selepas ini..
moga SABAH-KL tidak terhalang dek kerana jarak..
kerana kita tetap dekat di hati
keep in touch babe :)

kakmun sayang....
semoga kita tetap akan terus berkasih syg..
i love damnly kakak
gonna miss ur cook
kak mun mmg da best chef ever!
Superb..
selamat maju jaya kak

+dalam kenangan bersama yaya+



_________nak ikutkan rasa sedih..mmg takkan habis...jadinya..Jom SUPERHAWA noni..be cool..be strong..be macho__________________________________
titipkan doa mengiringi langkah mereka
semoga kita semua dalam rahmat dan kasih sayang Dia

++++++gonna lose my dearie housemate..kakak...soulmate soon+++++
oh...it's so terrible to accept...
love u kakak...



eh..lupe..thanks mak ayah kakngah & yati..
hehe...dh mcm family sendiri dh rase...haha
seronok having all of u around ...one happy family at home
haha..walaupun jiran sebelah -kurang-peri-kemanusiaan-..keke..kene report rukun tetangga neh..keke
love love love..


~~lumrah dunia..ada yang meninggalkan...dan ada yang bakal ditinggalkan~~

**************************************************************************
okeh..xnk syahdu sadis dah..apa pun yang terjadi..berjalanlah tanpa henti...









------------------------------------------------------------------------------------------------

mood exam perlu segera dicari
2 papers perlu dihadap sem ini
buddiies..do pray for me..




sorry untuk segala hak yang tidak tertunai
sorry atas ketidakmampuan untuk menyumbang lebih daripada kemampuan..
sorry untuk tidak menerima sesuatu yang melebihi hak
sorry atas segala kekurangan
sorry sorry sorry

until we'll meet again in next entry
salam sayang penuh kesyahduan
-TSTM-


***mabrouk to becoming brides...fariha n kaksu..
semoga semuanya dalam himpunan kebaikan di sisi Allah..
bahagia dunia akhirat
selamat berchinta menuju syurga..


-moga Allah memberikan keteguhan untuk menempuh baki-baki langkahku yang bersisa...moga ada keyakinan untuk melangkah ke fasa baru...moga yang setia di sisi akan terus utuh melayangkan doa, semangat & kekuatan-
Thanks yaa Rabb..

2 comments:

ZahirahzahiD said...

ahah~ agak tepat tekaan kai ini.. agak dah akan ada etri baru bila perkataan boring kuar tadi =D

Hepi aging dear =D Moga menjadi HAWA yg hebat dan moga tiap langkahmu adalah langkah memperkuat ummah ;)

Gambar bersama Yaya tu memang superb.. i was there, dat i;m rite =P

hurm.. gonna lose my dearie housemate?? explain pleaseeee~

Bittaufiq utk imtihan nnt ;)
Go HAWA go~ =D

ROSMARIEZA ROFIEE said...

selamat hari tua noni..kenapa entry noni nak sedih3 ni? kuat kay? hri ni akak rase hari sedih buat akak..adakah disebabkan esokkkk? huhu..atau peristiwa yg memang berlaku hari ini? :'( sedihh! :'(

::noni@yzamia::

::noni@yzamia::

::HEARTHROBS::

::FAMILY IS MY GREATEST KINGDOM & ALWAYS BE MY FIRST::
::ALLAH BLESS ME WITH SO MANY SINCERE- GREAT-WONDERFUL-AWESOME-FRIENDS & BUDDIES:: HAMDAN LILLAH :D