Tuesday, May 10, 2011

::All By Myself::

As-salam

Wah....hari ini baru masuk hari ke-2 dalam sem baru nehh..tp rase macam dh lama bertapak kat taman ilmu dan budi nehh...erm...padahal clas pon bru je stat today...Alhamdulillah...my 1st class of RKUD3180 [Islam & Modern Ideologies : Dr. Fatimah-dh lame desire nk blaja ngan Beliau-da adorable one] seems to be an interesting & awesome class..and May Allah grant me da smooth sailing for the other two independent subjects for this final semester...<lagik2 sem neh degree smangat turun ngan mendadak....adess>

It is not the same...yupp...totally not same...no longer same...lately..terlalu byk perasaan yg bercampur baur menghimpit aku..terlalu byk...n ikhlasnye..smpai skrg pon aku still lagi menapak dan bertatih untuk fix-kan keadaan...get used dgn setiap inci serta ruang yang semuanya seakan-akan asing bg diri aku.....mana taknye...dhla almost jadik lone ranger..gi mane2 pon seorang dara..haha...pastu...here n there..seme new faces...seme junior...waa...n di saat itu aku mula merasakan betapa asingnya bumi ini kpdku...seolah2 aku tidak lagi mmpunyai permit untuk bertapak di taman ilmu dan budi ini...hmm...sedar tak sedar...dh tue rupenye aku nehh...dh jd super duper senior pon...adesss...<even prangai still lagi tak berubah...xmncapai dgree matured sepenuhnya> haaha..
n tika ini semestinya aku teramat merindui gerombolan teman2 seperjuangan-soulmates-rumates-bestbuddies-classmates-coffemates- ...yg slame nih hadir bersama endless support...ada di saat susah senang...mnghlurkan tangan tika aku terjatuh n terlalai...mlayani segala karenah yg ntah hape2 ...waaaaaa.....sedehnye idup 'menjanda' cenggini....SERIUS...aku merasakan ke-kekok-an yg teramat....kalau slame neh..gi clas berteman...gi library<bile mud rajin dtg n op kos la tyme musim esemen,haha> then..mkn pon sesame...gelak2...sembang2...gosip2...WLC pon slalu bwk passenger...tp skrg....huwaaa...sobsobsob..sretttt T________T....seme dh jd lain...kt bilik pon apatah lagi...mujur rahmat Allah tu masih bersama aku...Dia still kurniakan Hajar ngan aku...hamdan lillah...kalo tak..memang mati kering aku...coz aku mmg bkn org yg boleh hdup dlm kesepian ..haha...aku rndu suasana dlu...da more the merrier....huhu...bila sorang2 nehh..emo pon snang...hiba dan sayu slalu je mngusik jiwa...TAPI...aku tak boleh biar seme neh mmbelenggu aku...coz aku tahu setiap rencana Allah tu ada hikmahnya...Allah tak akan mengaturkan sesuatu tanpa ada sebab yg tersendiri....Moga Allah menitipkan kekuatan yg tak putus buat diri ini...

Dan kepada kawan-kawan yg sememangnya saya sayangi dan kasihi sepenuh hati ini...walau jasad kalian tidak hadir bersama-sama aku..namun ketahuilah..nikmat kasih sayang antara kita bersama rahmat-Nya sntiasa menemani dan mnjadi pnguat untuk diri ini...di kesempatan ini juga ingin aku melampiaskan pnghargaan serta terima kasih yg tak terhingga kerana kalian juga yg tlh byk 'memberi' shingga kita sama2 mengenali erti sebenar sebuah bahtera kehidupan...mnguatkan aku shingga aku menjadi -aku- di hari ini...skali lagi ingin ku ulangi...nikmat persahabatan yg telah aku punyai hari ini adlah antara nikmat yg terbesar yg telah dikurniakan oleh Ya Rabbul Jalil...alhamdulillah...Dia sememangnya tidak pernah menghampakan hamba2Nya selagi ingatan kita sentiasa pada-Nya.. :D

Apa pun yg terjadi...berjalanlah tanpa henti...yepp...dan semestinya..."Melawan Kesepian" yg dialunkan merdu oleh Dato' Siti suatu ketika dulu...mnjadi pmbakar smangat aku skrg..haha...lawak tol Noni skrg...agak  krg mcho...haha...ye la...satu persatu best buddies yg tnggalkan aku..dan aku pon tak pasti kalo ..aku la yg sbnarnye akan mninggalkan mereka...hmm...pape pon...aku syg segenap sahabat dan teman di sekeliling aku kerana Allah ...Terima kasih Allah




Tak dilupakan juga...selaut terima kasih buat teman yg setia bersama menemani diri ini shingga ke fasa2 akhir perjuangan di taman ilmu dan budi ini..trillion thanks aja...damnly lurving u..thanks 4 every single things and sori gak sbb mu je yg terpaksa berhadapan ngan aku tiap2 masa slame 2 bln nehh..haha...moge2 mu tak jemu  mghadap muke 'chomel' aku neh yep..haha..syg syg syg mu <3 

----kdang2 rase klaka pon ade...balik2..aku berdua je ngan aja...waaa...kina..yaya..damnly missing both of u...rndu nk nyanyi n duet sesame...mkn mi sedap sesama...brebot bilik air...trun cfe sesame...me'lagho' sesame...waaa...terlalu byk kerinduan yg tak mmpu diungkapkan di sini.....hanya Allah yg tahu..& moge Allah pelihara kasih syg kite..ameen..---- all da best in ur future undertakings <3<3<3

okeh la...ngantok sudahh..haha..even skrg jd SLEEPAHOLIC giler...tak puas2 tdo..al-maklum la ..kebosanan menghimpit...so..jln terbek..tido...waaa....okeh..jumpe di lembaran lain ye...

p/s: ::Maafkan Teman by Far-East ntok semua best buddies::
    - skrg nk gi jogging pon kene pikir dlu..pnas sgt cuaca..ptg2 pon hangat smacam je..wawa <asalan..haha>
    - tp azam ntok jln kaki ke kelas akan cube direalisasikan..haha..wish me luck okeh :D

No comments:

::noni@yzamia::

::noni@yzamia::

::HEARTHROBS::

::FAMILY IS MY GREATEST KINGDOM & ALWAYS BE MY FIRST::
::ALLAH BLESS ME WITH SO MANY SINCERE- GREAT-WONDERFUL-AWESOME-FRIENDS & BUDDIES:: HAMDAN LILLAH :D