Tuesday, May 3, 2011

::A Step Closer... ::

As-salam....


 Owh...frankly saying..tidak tahu di mana harus ku mulakan semua penceritaan ini..cheeewahh..
 telah lame sebenarnya diri ini tidak melibatkan diri di dalam sebarang bentuk penulisan yg boleh
dikatakan SERIUS...haha..so...haruslah untuk aku mengakui 'KEKEKOKAN' yg mula menular sekaligus membius diri ini...ngee     


Okeh...kembali kepada point asal aku...sebenarnye aku still lagi nk melampiaskan  'KETAKJUBAN' dan juga 'KEHAIRANAN' yang terbit dari sanubari ini...haha..macam mane la  aku boleh melibatkan diri aku dlm dunia BLOGGY ini... sedangkan aku sendiri sudah sedia maklum akan fitrah diri ini yg sememangnya agak MALAS ditambah pula ketidak-konsisten-an aku...haha
                 
So..aku sendiri menjangkakan jangka hayat yg tidak panjang untuk  ::BAWANG UNGU:: ini sebenarnya...haha...ape daaa....







wuwu...HOW COME?? sebenarnya..aku mmpunyai beberapa sebab..yakni..alasan dan juga hujah yg kukuh lagi jitu sehingga membawa kepada kelahiran  ::BAWANG UNGU::  ini...Sukacitanya di sini untuk aku list-kan kesemua penyebab munasabah yang bertanggungjawab untuk mengheret aku ke lembah BLOGGY ini...hohoho :D

i-jeng jeng jeng..haha..terlalu ramai yg bertanya tntang pmilikan aku terhadap makhluk yg bernama "BELOG" ini...hmm...rata2 mereka seakan tdk mempercayai <wah..agak skema di situ> tntang 'kefakiran' aku tanpa memiliki sebarang akaun di laman BLOGGY  ini..haha...ape...dyeorg seme tak taw ke betapa 'benci-nta'nya aku ntok mngarang sekaligus meluangkan masa mnjadi seorang BLOGGER nehh..haha...mcm tak kena gaya je ngan aku..haha ... so..ntok memuaskan ati ramai pihak..haha<konon disanjung ramai la...pasan jep noni nehh..haha> aku pon mula la mngambil langkah ntok menjinak-jinak merpati-kan diri ini ke dunia yg mungkin membawa sedikit sebanyak kelainan dlm hdup aku...hahaha...

ii-aku sememangnye tak berniat untuk menjadikan bidang ini sbg medan SERIUS aku...haha..mybe dlm 2- RIES je kott..aku cube guna wadah ni plak ntok cr SATISFACTION sbgaimana yg aku dpt tgk dr kengkawan aku yg smmangye mashyuk ber'BLOGGY'..haha..so. ::BAWANG UNGU::  ini lahir dgn keinginan diri sendiri sebenarnya...dan tidak di-target-kan untuk mnjadi tatapan umum...biarlah ianya menjadi wilayah terpencil yang hanya didiami dan semestinya ditakluk oleh aku sendiri sebagaimana kewujudan wilayah aku ini tidak pernah dihebahkan kepada sesiapa even soulmates n best buddies aku..haha..P&C <kunun la> haha.. Live Life To The Fullest ..yeahhhh..gambatte kundasai :D

iii-hmmm.....sbnarnya...aku juga mula berpikir..mencari2 ruang & peluang untuk aku mnyumbangkan sesuatu kepada semua...<apakah?>> haha..aku tentunya ingin sekali berkongsi sesuatu yg mampu mnjadi manfaat untuk aku sendiri dan org lain ,..n aku dapati...ini adalah antara cr yg mampu untuk merealisasikan impian aku itu...tp..itu semua tidak akan terjadi di awal waktu ini..memandangkan aku bru sahaja membentuk wilayah aku ini <even..dh lame aku create...n ditinggalkan  digantung tak bertali tanpa sebarang post or entry...haha..nasib badan ko la bawang ungu..kekekeke *_________* >...so..as the initiator..seme ni masih lagi di tahap PC..harap maklom..hehehe

iv- point ini sebenarnye perlu diambil SERIUS..hehe...
kehadiran ::BAWANG UNGU::  ini sebenarnya adalah sebagai persediaan aku untuk membina benteng ketabahan yg utuh...BENTENG?? untuk apakah?? 
hmmm....exactly untuk memenuhi waktu2 n hari2 aku yg bakal lapang tanpa sebarang kesibukan dan kepadatan jadual yg selama ini membelengguku <maklomla..di usia veteran ini..segala 'takhta' telah pon dilepaskan dengan berjuta KELEGAAN yg tidak mampu untuk dinukilkan sama sekali :D 
   
 dan yg utamanya...untuk aku menangisi KESEPIAN hari2 aku tanpa kehadiran SOULMATES aku yg tersangat2 sgt aku sayangi n cintai...memang aku tidak menyalahkan pada pertemuan, malah...aku teramat mensyukuri PERTEMUAN lewat suatu mase dahulu kerana itulah titik bermulanya    
       KEHIDUPAN yg amat bermakna bg diri ini....teman..kalian adalah sungguh berharga buat diri ini.Ketahuilah.... kehilangan mereka <sbnarnye bukan hilang...tp jarak yg memisahkan..lantaran haluan yg berbeza > juga merenggut tempat aku mencurah rase ..mengadu domba ..serta berkongsi tangis dan tawa sungguh tidak ku duga..secepat ini masa memisahkan kita...dan sepantas itulah juga..aku bakal meninggalkan TAMAN ILMU & BUDI...waaaaaa...x snggup rasenye...semuanya sudah terlalu sebati dalam jiwa dan diri ini...

       so ...i'm pretty hope...BAWANG UNGU ini mmpu mnjadi pendengar setia aku..untuk meladeni setiap keluhan..kegembiraan..keperitan..kesedihan..dan perlbagai bentuk rasa lagi yg bakal aku lalui...wahh..
       it's totally not the same wthout all of u dearie...namun..apakan daya..takkan aku tegar untuk menggangu setiap inci lapang dan mncuri mase mereka yg tentunya bakal berbeza dgn aku <bkn spt dulu lgi...waa> semata-mata utk mencurah rase & berkongsi masalah yg ada pd diri ini..huhu..i'm gonna mish our good old days dearie :(

moga BAWANG UNGU ini juga dpt mnghubungkan aku kepada insan2 yg sentiasa memenuhi ruang  hati ini...OUR FRIENDSHIP IS ENDLESS..sungguh...aku mencintai kalian semua kerana Allah...
       Sahabat yg baik ibarat cerminan diri kita...&sekarang..aku cuba untuk BERDIRI DI ATAS KAKI SENDIRI..<lawak bunyinya> sbagaimana aku sedar..hilangnya sebentuk cincin...bukanlah hilang sebatang jari...so..apapun yg terjadi..
       BERJALANLAH TANPA HENTI....


okeh...walaupon di dalan sedikit kelam..namun ..idea yg mnyumbang ke arah kelahiran BAWANG UNGU ini telah pon dikongsikan....moge dpt mnyokong ke arah kemajuan dan kemakmuran wilayah ku ini..hehehe...
opsss...lupe plak nk story...knape plak BAWANG UNGU yg jdik pilihan...haha...is it sounds WEIRD? i think nope...it's common rite..haha..jwpnnye...2-2 neh benda yg sgt digilai oleh aku..wawa..BAWANG & UNGU..2-2 simbolik diri aku..what say u....my dearies?  hehe...okeh..hadza faqot minni...got to go rite now...nk bed off..mata dh layu...tp nk ckp jugak...yg today..at least aku rase puas...dh lunaskan hak empayar aku ini yg sebenarnye telah lame aku bina....haha..<ape punye mls daa aku nehh>..haha.. sekian..salam untuk semua :D ::In kullun lamma alaiha haafiz::At-toriq :4::



                                                 ::dominated by miss PURPLISH ::
:soulmates: damn lurving u..perfection of my  precious LIFE



p/s: hapy befday my bff...all da best in ur future undertakings ...thanks 4 every single thing :) 




No comments:

::noni@yzamia::

::noni@yzamia::

::HEARTHROBS::

::FAMILY IS MY GREATEST KINGDOM & ALWAYS BE MY FIRST::
::ALLAH BLESS ME WITH SO MANY SINCERE- GREAT-WONDERFUL-AWESOME-FRIENDS & BUDDIES:: HAMDAN LILLAH :D