Wednesday, May 11, 2011

::You Are One In A Million::

As-Salam...




The love of a family is life's greatest blessing


Untuk mencapai rekod aku pada hari ini..mehla aku mulakan juzuk appreciation a.k.a TRIBUTE aku ini dengan  selaut penghargaan yg ulung dan tak terhingga ini-tak lain dan tak bukan- kepada insan2 yg membawa aku ke alam kehidupan yg MAYA ini...dan mereka-mereka yg selama ini menjadi tunggak kepada setiap apa yg aku perolehi..hingga ke tahap ini....They to me are everything...yes...tak akan ada galang ganti untuk mnggantikan tempat-tempat yg telah dihuni mereka --jauh di kamar hati ini-- My family is da greatest --for sure after Allah & our Holy Rasul-peace be upon Him-



Allah the Almighty said:
"Put your trust in Allah if you are believers indeed."





[5:23]

He the Most Exalted said:
"The believers are only those who, when Allah is mentioned, feel a fear in their hearts and when His Verses (this Qur'an are recited unto them, they (i.e., the verses) increase their Faith; and they put their trust in their Lord (Alone)." 





[8:2]

Dan kesyukuran yang tak terhingga juga didahulukan kepada Allah Ar-Rahman..Ar-Rahim..atas limpah kurnia dan kasih-sayang-Nya inilah yg telah membawa aku ke suatu daerah yg cukup aman & bahagia --daerah yg memberi aku ruang yg ckup untuk aku bernafas--daerah di mana aku menemukan insan-insan mulia ini-dilahirkan--dibesarkan--dididik--diberi segala apa yg perlu serta apa yg dihajati-serta segala apa lagi yg tdk mampu untuk disebutkan satu persatu di sini--

::time nehh aboh tdop..sibuk care ke lembu bwh umah ::
::okeh...lengkap..tp without abg ipar::
- knangan sbelum keberangkatan aku,mak n abah ke tanah suci -


Dari dulu..aku mmg tak pernah tukar ringtone kt phone aku-Bosson-one in a million-yg mmg aku dh set spesel ntok fmily members of mine..perasaan pon akan jd otomatik teruja bila phone aku tibe2 mngalunkan lagu 'hikmat' tuh..wahh..op kos dyeorg yg kol...EXCITED!!!


::nilah queen of my heart::


mami aku - mmg sgt spesel di hati ini-Pn Hjh Rahimah bt Jusoh-bg aku..takkan ade org lain yg boleh mngatasi ketabahan dan kekuatan yg dimiliki oleh mak aku...kdg2 aku pon sgt 2 terharu tatkala melihat ketabahan yg utuh dlm diri dia...dh mcm2 ujian2 dugaan yg Allah turunkan...semuanya dterima dgn sabar ..ujian anak2 pastinya...makin mnambahkan kasih syg antara kami...She is damnly da great mum of us...Moga Allah trus merahmati dan memberkati seluruh hidup ibu unggul aku...ameen..
Dialah -mak-kawan-tempat mngadu-menanges-mlepas geram dan hiba-berkongsi celoteh-hilai tawa-chef yg sgt handal-pelawak yg tak prnah putus modal-penyokong kuat aku-dan segala-galanya...
Setiap hari ..kasih syg aku tak prnah kering untuk mak...aku syg mak sepnuh hati...Allah..terima kasih yg tak terhingga atas anugerah emak yg begitu 'sempurna' buat aku... Moga aku dpt menjadi yg terbaik untuk mak...inshaAllah


::mak aku yg sgt hepi bile dye nmpak kurus dlm gambar nehh::
-aku jugak yg bulat..adess-

dan seterusnya...kombinasi yg sgt cemerlang dlm mengemudi bhtera kehidupan keluarga kami....bounty thanks ..mak..abah...


::mak..abah...thanks yg tak trucap sbb dh realisasikan impian aku slame nih ntok menjd tetamu agung Allah..::
-moga Allah rezekikan kita untuk menjejaki tanah haram ni lagi.ameen :D
Haji Tuan Muda b. Tuan Ngah & Hajjah Rahimah Jusoh


seterusnya...kasih syg yg tak pernah bertepi untuk seluruh adik-beradik yg sgt istimewa-supportive-supporting-lawak-baik-concern-sweet-dan bermacam2 lagi title yg seswai untuk diberikan kepada mereka...tanpa kalian..duniaku mungkin sirna dan suram..terima kasih atas segala yg telah diberikan kepada aku...u guys gave too much...n aku doakan ..suatu hari..aku juga diberikan kesempatan untuk membalas setiap jasa baik kalian...
-to kak yaa;;liey..wan..n mirul...do lurve u damnly-
-al-fatihah untuk arwah abg-allahyarham tuan mohd tarmizi-moge ditempakan bersama para solihin di taman syurga-Mu...- kenangan bersamamu terpahat utuh dlm hati ini 


::Tuan Nornazira binti Tuan Muda:: -yaa
::Tuan Mohd Faddly b. Tuan Muda:: -liey
::Tuan Mohd Tarmizi b. Tuan Muda:: -arwah mizie
::Tuan Mohd Radzuan b. Tuan Muda:: -wan
::Tuan Nor Shazni binti Tuan Muda:: -noni
::Tuan Putera Amirul b. Tuan Muda :: -mirol




::my spice siblings wif mak n iecha::

::Aidiladha 2010::

::wan yg sgt concern n caring sebnarnye ::

::hero-hero pujaan hati aku ::
-lie's engagement-

::sikit je siblings aku ghupenye::

::my only kakak yg aku ade atas muka bumi nehh::
-she's da great ever-

::teman gadoh aku:: haha 
::mak n su nor::
2-2 mami yg aku syg..
-mak slalu pesan--kalo jadik pape...anggaplah n hormat su nor sbg mak aku sndiri--inshaAllah

::wan n kakak::


dan seterusnya...tak mungkin aku lupakan wajah2 kechil dan chomel yg sentiasa menghiasi ruang hidup aku-my hearthrobs- anak2 aku yg sgt nakal & bijak...betapa aku mnyayangi mereka...kehadiran mereka sesungguhnya melengkapkan kebahagiaan kami sekeluarga..terima kasih Sang Pencipta!
::Nik Farzana Nur Balqis bt Yusran :: -kakak
::Nik Muhammad Danish Muqriz b. Yusran :: -abang
::Nik Muhammad Arief Danial b. Yusran :: -adik
::Nik Danisha Nur Balqis bt. Yusran :: -iecha


::ank buah aku dh jadik ank dara skrg..::

::kami di aidiladha:

::iecha chomel yg sgt nakal::

::che noni syg kalian ::

::hati-hati kami ::

::moga aku dpt menjadi yang TERBAIK untuk memberikan kalian yang TERBAIK!! biiznillah.. ::


ya Allah Ya Mujiib..Kau peliharalah kasih syg antara kami..dan Kau jauhilah kami dari segala bala bencana..fitnah dan kejian dunia..Kau tunjukkanlah kami kebenaran yang hakiki...amiin..

--u can choose ur friends...but..u will never choose ur FAMILY...bcoz it is damnly a GREAT GIFT ever--

No comments:

::noni@yzamia::

::noni@yzamia::

::HEARTHROBS::

::FAMILY IS MY GREATEST KINGDOM & ALWAYS BE MY FIRST::
::ALLAH BLESS ME WITH SO MANY SINCERE- GREAT-WONDERFUL-AWESOME-FRIENDS & BUDDIES:: HAMDAN LILLAH :D