Saturday, May 14, 2011

::Jangan MURAH dengan MARAH::

As-Salam....


" Dan jika engkau dihasut oleh sesuatu hasutan dari syaitan maka mintalah perlindungan kepada Allah,sesungguhnya Allah Maha mendengar lagi Maha Mengetahui."
(Surah Al-A'raf:20)


::Holding on to anger is like grasping a hot coal with the intent of throwing it at someone else; unluckily..you are the one who gets burned:: 

--Jangan kita sesekali mendidik kita menjadi seorang yang DERMAWAN--dermawan dengan amarah<MARAH>...kerana ianya tidak langsung menyumbang ke arah gaya hidup sihat ..apatah lagi untuk menempa kebahagiaan yang abadi...

Alkisah kepada lahirnya entri bekaitan "BAD ANGER" neh sbnrnya bertitik tolak dr kejadian kecil yg berlaku   sebentar td..haha<dh lame jugak sbnrnye..>...wuwu...
All da way back from Hentian Duta <yeahh...aku dh taw jln ke duta akhirnya..--tu pon ngn tnjuk ajar KAK INA--coz dye mintak tolong antakan...nk blik SP mlm nehh...excited toksah kire la bile dh reti jln gi sana..wlaupon aku rase seme tu  agak trlmbat buat aku--ekekeke..n finally..b4 smpai UIA tuh..smpat gak la round KL & nmpak Jagung Kembar..haha..apalagi..aku dgn pntas wat muke cool dpn si HAJAR..ngeee..^___^..well..u know me well rite..haha..so ...aku tgk aja pon cm excited je bley jejalan mlm nehh..wawa...sori..n thanks lalink!.> 

dh2...back to da main point,.haha...aku juz nk ckp yg aku mmg heran ngan org2 yg suke SENTAP tak tentu pasal neh...adess...kesian kan..hormon AMARAH yg melebeh2...smpai mnjejaskan imej kerja yg dibawanya..hmm..dh kalo name pon pmbekal khidmat msyarakat<kunun la> op kos la dh kne msra alam kan...neh tak..dok jage kaunter amek order & bayar ntok drive thru mcD..tp..bleh plak nk hangen tak tntu pasal..takde cri2 gadis mlayu terakhir langsung...toksah kate gdis mlayu..mane dye cri2 santun adab yg diterapkan oleh Islam slame nehh..iskk...sedeh aku..aku juz doakan moge dye berjaya untk tmui REMOTE CONTROL y mane mmbolehkan dye kawal dgree marah & SENTAP dye tu suatu hari nanti...ameen...


bagi aku..mmg tak ptot ntok sape2 yg duk kt tmpat dye tu..sewenang-wenangnya nk mninggikan suara dan bermuka sinis bila customer silap byar..dlm erti kata lain..byar kurang..<ekeke...akula tu..> tp bkn pe..x dngar jelas...dye pon ckap merdu smacam..then bile tanye...free2 dngar high volume & high pitch dye..sighhh...ala...kurang bape sen je pon,..tp kalaw ye pon aku salah..x perlu kot nk SENTAP smpai mcm tu sekali..adesss....sian dye..bmbang aku..tkot dye tak lame ngan priuk nasi dia...aku tak doakan ye...dun get me wrong..tp..maksud aku..bnda tu tak patut diamalkan..boleh menjejaskan keamanan sejagat...xpe..aku think +ve...mybe dye dh pnat sgt amek order mlm ni...<wlau aku tgk lngang smcm je mlm ni kt mcd tu,,haha>..ehh..lupe nk ckp..aku drop kt ctu pon coz tbe2 ingat nk blikan si daling intan pyung shazwana mohd nazim mc flurry..nk visit bilik dye smbil amek cite2 yg ptot mmandangkan dye dh nk tnggalkan bumi UIA neh..sobsobsob....so..aku mmg tak de rase nk mrh sgt kt minah kaunter tu..cume sdikit rase terkilan yg tak diundang--smpai aku bley siap pesan kt kaunter amek mkanan tu ..suh psn kt dye..dik,jgn suke mrh2 kalo nk keje lame..ehehe<pdhl aku dh smpt ckp gak kt dye sndiri bfore jln .. :xyah garang2 sgt pon xpe: haha> aksi aku neh disokong pnuh oleh teman setia aku ..hajar aishah--harap maklum ye..haha..dats y aku pesan jgak kt adik dpn tu...smpai tergagap adk tu ckp "ok kak..tp bkn sy taw kak" ..haha..ye dik..akak tak salahkan adik pon..hehe..n laz word aku..sori ye dik 4 saying dat ..
so..haruslah cerita remeh itu ditamatkan di sini shj..n moral of da story...kpd si pembeli, sila alert ngan skrin & jgn PEKAK sgt..ekeke...dan kpd si pemberi khdmat...jgn mudah mlmpiaskan amarah ..n pendek kata..jangan murah dgn marah..okeh..
moga Allah sntiasa merahmati kita :D


**class hari ni kensel..so..apa lagi..episod mmbuang masa terjadi lagi..ehhh..tp  tak sgt la..coz today smpat gi LIBRARY n pnjam buku..wahh..awl2 sem dh msuk library..rekod tu ..haha..then..jmpe Prof Thameem -consult sal subject Usuluddin II...n alhamdulillah he seemingly very great,..n made things easier..thanks Allah..n thanks Prof...n ptg aku n aja plak terisi dgn kdtangan AQILAH WARDAH yang dirindui itu brsama2 McFlurry
thanks babe!


..wahh..dh lame tak mkn jd best giler kott...Trillionx thanks babe...lurve u damnly..n pesanan penaja...rerajinlah jenguk kami di sini okeh..hehe

**okeh..pnat sudah!..ade sesuatu yg perlu trus dibaca tonite..hehe..
dan esok ade agenda yg agk menarik..haha..n kpd haja...bersedialah anda untuk menunaikan jnji anda ..skaligus dilanyak oleh aku..huahuahua..dh nsb bdn ko haja tnggal ngan aku<jgn pnah mnyesal okeh..kekeke>..haha..pape pon..syg ko beb :D
nyte..oyasumi..salam..bihifzillah ^_______*

p/s: rndu ex-rumate yg ske slimotkan aku sblom tdo..n tolong ttupkan lmpu bilik bile aku trtdor...kmas buku n stuff yg berselerak kt katil siap..haha...great moments to be remembered! 


**Ya Allah ampunilah dosa aku untuk hari ini...

No comments:

::noni@yzamia::

::noni@yzamia::

::HEARTHROBS::

::FAMILY IS MY GREATEST KINGDOM & ALWAYS BE MY FIRST::
::ALLAH BLESS ME WITH SO MANY SINCERE- GREAT-WONDERFUL-AWESOME-FRIENDS & BUDDIES:: HAMDAN LILLAH :D