Wednesday, June 1, 2011

:: Jun datang bersama empangan R.I.N.D.U II ::

As-Salam....


dearie B.A.W.A.N.G.U.N.G.U......
haha...konon nk smbung entry mlm td lps subuh pg td..skali overtime tdo..kekeke...pastu..roomservice..haha..<semangat membara sempena datangnya Jun>...then siapkan homework bfore jumpe Mama ..<Dr.Fatimah>..so..xsmpt nk smbung entry yg tergendala smalam...thus...b4 tdo mlm nehh kene gak langsaikan hutang ngan B.A.W.A.N.G.U.N.G.U neh..kekeke....




before panjangkan cite...nk tumpahkan selaut rase syukur lagi hari ini...Alhamdulillah..pujian dirafakkan hanya pada-Nya..atas segala kemudahan dalam setiap urusan..Syukran Yaa Rabb...dan..sungguh...rencana -Mu tersangat indah...peluang untuk mendekati Dr.Fatimah terlalu berharga bagi aku..She is totally very inspiring,..setiap patah kata yg dtg dr dia...filled up with enormous motivation..She's GIFTED...tersgt pandai & berhemah bg aku...sorang lagi anak jati TERENGGANU yg sudah cukup untuk mengaut segunung kagum dr diri aku yg naif ini..hehehe...ayat...xley blah kan...wahh..sebelum ni aku dh cukup kagum ngan Dr. Adibah..mentor aku..Terengganu mari gak..Durian Burung...Dr Fatimah lak from Batu 6...hehe...moga2 ..ank watan PAKA pon lepas ni mampu mengikut jejak insan2 hebat ini...ameen ya Rabbal alameen... :D


Okeh...back to where we lasted...ahhha...

:: Jun datang bersama empangan R.I.N.D.U :: 
entry neh sebnarnye aku coretkan untuk meluahkan segenap rasa yg dtg menjengah sanubari aku skrg...erm...bkn br skrg sbnarnye...dh lame...tp..skrang rase itu terlalu hebat..menggigit seluruh jiwa...sungguh...tak mampu untuk aku tepis walau untuk sedetik...huhu

Ya Allah..sungguh..aku bahagia dengan rasa yang Kau titipkan ini...rasa yg mampu membuatkan hati aku sentiasa merintih pada-Mu...
Ya Mujiib..sungguh..aku rindu untuk menjadi tetamu agung-Mu lagi...
setahun sudah berlalu..dan seakan bru smalam aku menjejaki tanah Suci-Mu...
merasai setiap nikmat ketenangan yang tak mampu untuk dirungkaikan dalam bait kata...
Ya Allah..sungguh hebat rasa itu..rasa berdamping dengan-Mu ...rasa akrab dengan Kekasih-Mu..Yaa Rahman..
Yaa Kariim....Kau rezekikanlah lagi kami untuk menjejaki Tanah Haram-Mu ...


Jun 2010...detik2 yg amat berharga buat diri ini...berpeluang untuk menjadi musafir Al-Haramain...
::24 JUN 2010-8 JULAI 2010::
Madinah Kota Bercahaya ...juga Makkah Mukarammah...
Mak..abah...terima kasih yg tak bertepi krn memberi aku pluang yg sungguh tak ternilai ini...mnjadi pendamping kalian dalam mengejar Cinta Ilahi..
Terima kasih Ya Allah...kerana menjemput kami menjadi tetamu-Mu..

Dan..kedatangan Jun 2011 ini sekaligus menggamit lagi rase rindu untuk bertamu di Baitullah al-Haram...
Ya Allah..beratnye menanggung rindu...
pedihnya hati mendambakan pangillan-Mu
berpeluangkah lagi aku untuk menjadi tetamu agung-Mu untuk kesekian kalinya?
Wallahu ta'ala hua'alam..

Mak..Abah...inshaAllah...dgn segala dya usaha..berserta redha-Nya...ingin aku mmbalas jasa kalian...membawa kalian untuk ke sana lagi...biiznillah..
Ya Allah..berikanlah aku kesempatan itu...
untuk bersama2 insan kesayangan aku ...bertamu di Tanah Haram...
Moga waktu itu kan menjelma jua..



RINDU
Rindu.....Rindu...
kwn baik aku @ fariha skrg sdg menikmati ketenangan2 yg hakiki di sana...Moga Allah permudahkan segala urusannya..ameen..
huhu...kebelakangan ini...mimpi aku sering saja berkisar pemergian aku ke sana...wahh..sungguh indah mimpi itu,..lagi2 bila menjejaki tanah haram bersama mak abah...n abang2 tersayang..
moga mimpi itu menjadi suatu yang pasti tidak lama lagi...
ameen ya Rabb...


::dalam masjidil haram wif jemaah dr Turkey if tak silap::
-dyeorg ske tgk Malaysian..hehe-

::airport kuantan::
-before keberangkatan kami-

::tan sri & pn sri::
-klia-

::permata hati::
-Dallah Toibah-Madinah Munawarrah

::Mine & Mum's::
-mak nmpak sgt chomell lam gambar visa nehh...keke-

::before umrah pertama kami::

::thanks ..mak ..abah::
-bukit Uhud-

::Masjid Nabawi::

::wif che dah::
-bestfren kt sane..hehe-

::mish diz moment damnly::
-T_____T-

::hero hidupku::


::suri hatiku::
::wif cikgu fatimah..a.k.a ummi::
-warga trg gak..hehe-

::rndu menggunung untuk bertamu di sini lagi::

::Masjidil Haram disinari cahaya malam::

::ladang unta::
-mak takmo trun coz tak tahan bau unta..hehe-

::doakan aku untuk utuh menjd serikandi di jalanMu::

::unta2 neh je smpat dibawa balik ke M'sia..ekeke::

::abah & kawan2 jemaah::

::mak bersama nenek2 yg sgt berjiwa kental::
-kagum dgn smangat mereka!-

::Laut Merah::
-muka burnt kami..hehe-
::sedeh mode::
-dh nk gerak balik dr Jeddah-

::kak ani...mak..& kak ayu::

::sayang mereka smpai hjung nyawa::



::rndu nk tengok kemeriahan kt sini::
-syurga kurma-

::mcm kt Perth..ekeke::

::rndu nk bg brung2 neh makan::

::mak abah wif kuji & ummi::
-kenalan since kt jeddah-

::nisa'::
^_____^


okeh...dh habis sudah melampiaskan rase yang membelenggu...
lega...puas...tp yg pasti..rasa itu tak mungkin padam
namun..mungkin makin membara
biarlah...sungguh aku senang dengan rase itu
terima kasih Yaa Rabbul Jalil
moga ade kesempatan itu untuk kami

p/s: teringin nk jejak tanah haram wif abah..mak..yaa..liey..wan & mirul
Yaa Mujiib..perkenankanlah niat kami ini..:D


oppsss..dh lewat kot..
aiiyaakk...esok klas pgi..adess...hehe..x sdr dunia tol
dhla nk kene consult prof esok..
Allahu musta'an...
Moga hari2 yg mendatang lebih baik dr hari ini...ameen

Rejab dtg lagi...
marilah kita same2 mengejar keberkatan bulan Allah ini.. :D
Moga redha Allah itu sntiasa mengiringi kita 

---sungguh berdebar nk tnggu 1st appearance jumaat neh..waa...x snggop rase...haha..moga ianya tak seburuk yg disangka...ameen--

hari neh quite down exceli..knape...? need to be prolonged in da next entry perhaps..eheheh

--liey dmam teruk..huhu...moga Allah sembuhkan dia--
abg sy yg paling best ats muka bumi ini..
syg liey!

--and spesel dedicate ntok SHAKINA HJ MOHD SAID--
thanks 4 being here last weekends..
its really happy for having u around..
lurve u badly..
n also bounty thanks 4 NUR KASIH..
x sia2 tgk diri sndiri blakon..haha

--Aqilah Wardah--
thankkssssss
nnti dtg sharing moment lagik okeh..
moge Allah memberi ketenangan dan kebahagiaan yg tak bertepi untuk anda..
syg che wardah :D

--yaya...pepe...ana..kak tipah..jane..kak nik..kak lah..madi--
rndu kalian..
all da best ya!

nitezz...
ZZZzzzzzzzzzZZZZZZ


4 comments:

Cik Aqilah Wardah said...

keh3x... siesly, nama i da bertukar dh ni... leh x nk g JPN tuka nama?? :D

non, 1st time share katil ngn mu.. klaka rasanye.. hak3x.... selalu dtg, tkt nk tumpang katil mesti duk kt yaya je.. huhuhu~

neway, all the best... (kalo hari2 ko wat entri, hari2 plak aku wish all da best, insya ALlah, semua yg da best utk ko... so, buat la entri hari2...)

hakhakhak.... :p

shazni hj muda said...

hehe...x smpat weh nk pos entry hari2....waaa...so..kio doakan aku dlm solat okeh..kekeke
haha...ek eleh..ko neh...ngn aku pon segan..sian ko..katil aku takla best sgt..dhla momo & tore2 pon tmpang tdo gak..mkin smpit la ko..hehe..once again..lurve u..wardah a.k.a Qiqi..keke :D

Ana said...

miz u toooo!!!=)noutis

Ana said...

miz u tooo....

::noni@yzamia::

::noni@yzamia::

::HEARTHROBS::

::FAMILY IS MY GREATEST KINGDOM & ALWAYS BE MY FIRST::
::ALLAH BLESS ME WITH SO MANY SINCERE- GREAT-WONDERFUL-AWESOME-FRIENDS & BUDDIES:: HAMDAN LILLAH :D